Wednesday, November 5, 2008

Kerja-Kerja Sambil Makan


Ramai kawan-kawan aku tanya, mengapa badan aku naik mendadak dalam masa setahun aja. Okaylah, aku akan beritahu sekarang mengapa.

Aku banyak buat kerja luar. Waktu rehat tengah hari boleh dikatakan tak wujud dalam kamus hidup tempat kerja aku. Maka, sambil buat keja, kalau jumpa tempat makan... Balun aja dulu!

Di Bayan Baru ni, pakcik ni punya air tebu paling best. Kenapa? Sebab dia buang kulit tebu tu dulu dan lepas tu pulak, air tebu dia fresh dan tak masukkan gula. Memang betul-betul kaw. Kalau nak minum, baru dia perah tebu tu. Gerai pakcik ni dekat Bukit Gedung, pukul 3 petang baru buka, Isnin pula tutup sebab ada pasar malam.



Kalau di Gelugor, boleh try Safiya Koey Teow Thng ni. Dekat aja dengan klinik Dr Novandri. Kedai ni buka pagi aja sampai pukul 11 pagi. Boleh order 'spare part' ayam kalau nak.. Jadi, bolehla rasa telur ayam yang tak menjadi kalau teringin. Sedap tu sebab sup dia manis gula batu, lain dari sup yang selalu kita makan tu.

Kadang2 aku tak makan, balik rumah lewat-lewat baru nak makan, lepas tu tido. Tu lah sebab badan aku naik! Ragbi dan senaman joging pun dah lama sangat aku tak buat, masalah besar betul ni!

2 comments:

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...