Thursday, March 26, 2009

Jalan-Jalan Cuci Mata



Aku sempat pulak singgah ke kedai yang dah lama aku mencari. Zainxan Pro Fishing Center. Akhirnya hari ni, aku jumpa jugak kedai ni.



Niat aku satu jer, aku nak cari mesin Shimano. Tapi apakan daya, bila masuk jer kedai ni, semuanya Japan Made Shimano. Terkedu aku tengok harganya. Yerlah, Aku tanya Shimano Fireblood yang aku jangkakan dalam RM300-400 saja, tapi mak ai... sekali harganya RM1200+ la untuk series 4000.

Tapi dengan window shopping ni jugakla, menemukan aku dengan penemuan tak terduga; sebuah Jigging Rod Xpuyu PE-4 dengan harga RM85.00 saja. Yerlah, aku bukannya kaya sangat nak amik yang betul-betul branded. Cukupla sekadar yang boleh naikkan ikan, aku dah cukup berpuas hati.


Sekali dah berada di sini, aku terus buat trial registration untuk Persatuan Memancing Pulau Pinang (PMPP) untuk ahli biasa selama setahun. Kalau nampak macam best aktiviti PMPP setahun akan datang ni, mungkin aku tukar terus ke keahlian seumur hidup.

7 comments:

  1. pehhh bonus baru masuk arini, ko dah gi suping...huhuhu

    ReplyDelete
  2. bang..siakap 10 kilo..nak masak steam neh..yummyy :p

    ReplyDelete
  3. hahahahahahahahahahaha.. Harini gaji masuk.. Esok bonus masuk... Gaji suping benda lain, bonus suping benda lain pulak!!!! Wakakakakkakkaka

    ReplyDelete
  4. Mekacih saudara mus... bila nak ajaq aku buat blog nih...? hehehee...

    ReplyDelete
  5. wahh..bonus dah masuk yer. abes la korang pasni entry shopping sakan.

    ReplyDelete
  6. oit..bonus dah masuk..walimatul urus nya bila..shimano mcm nama gear basikal aku dulu je..budak rmh aku ade pemancing tegar..

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...