Friday, July 10, 2009

Opis Is Mai Seken Hom



Boss, maafkan saya sebab saya curik masa sikit update blog ni time waktu pejabat. Saya tension gila keldai ni. Banyak sangat yang 'pending' dan 'pening'. Untuk pengetahuan boss, saya dah minum 2 bungkus Nescafe O Panas pagi ni, tapi pening saya masih tak hilang. Mengikut pemahaman saya, ini adalah tanda-tanda saya mengalami stress. Selain pening kepala, tengkok saya berasa sakit sangat, dan semestinya saya tak dapat berfikir secara waras sikit hari ni. Saya minta maaf sangat-sangat.



Sorry bos, mungkin bos selalu pikir kenapa opis kami bau rokok? Mau tak bau, dulu sebelum kami masuk unit ni, mana ada orang hisap rokok. Tapi sekarang, ramai perokok tegar yang dah masuk. Walaupun kami hisap kat kedai mamak sekalipun, bau rokok tetap ada sebab mulut kami ni kan sememangnya berbau asli. Kalau boss ada ubat yang boleh membuatkan kami berenti terus isap rokok, bagus jugak. Tapi saya nak bagitau kat bos, saya pernah makan 'singgam' berenti rokok sambil isap rokok sekaligus, dan takder efek langsung. Penipu je semua iklan anti rokok tu. Semua iklan tu adalah jenayah komersil semata-mata.



Seperti yang boss tau. Ni adalah Encik Mazlan, aka Acecececececececece. Kalau nak tau, tempat dia lah tempat kami boleh release tension sikit sebab kat tempat dia ada speaker 2.1. Bass dia bunyi sedap jugak. Encik Mazlan ni boleh tahan knowledge pasal rock kalau boss nak tau sebab dia orang Ipoh. Tapi selalu jugak dia bukak lagu Mat Saleh yang saya tak reti nak translate dan kadang-kadang dia layan jugak lagu Yuna dan Peterpan.



Yang ni pulak, boss pun tau kan yang ni tempat Encik Shahril. Setakat ni, dia masih gagal jadi Mat Penang sejati sebab tak tahan makan pedas. Tapi jangan risau boss, selagi kami ada, kami akan paksa dia makan Nasi Kandaq kuah banjir.



Yang ni, jangan cakapla.. Boss mesti tau punya kan? Encik Afad ialah seoarang pekerja yang berdedikasi yang memiliki sebuah Daihatsu Mira RV4 yang telah diconvert menjadi Kancil 850. Hah, pelik kan? Memang pelik. Encik Afad masih melalui transisi kehidupan sebagai orang utara. Kalau boss nak tau, dialek dia dah jadi lain macam sebab campur-campur loghat Selangor dan Penang. Tapi yang pastinya, tempe jugak yang jadi pilihannya ketika makan tengah hari dengan kami. Sememangnya antara kami, dia paling kaya.. Kalau tak caya, tengok meja dia.. Duit selit-selit atas meja saja, dan baru-baru ni, dia baru sambar Nokia ExpressMusic 5800. Touch Screen lagi tu, kawan-kawan cakap, dia memang kaya.



Tempat paling berselerak semestinya ialah tempat saya. Maafkan saya boss, saya tak sempat nak buat elok-elok. Banyak sangat nak kena buat, sebab tu berselerak. Saya kadang-kadang selit barang kat sini pun cari tak jumpak. Tempat ni jugaklah tempat saya tertidur bawah meja kalau kerja berlarutan sampai 3-4 pagi. Sorry boss, saya memang fail kalau kerja sampai 3-4 pagi. Niat saya nak tampal poster Wings kat belakang tu, tapi takut boss marah pulak. Boleh ker boss?

Ok lah boss. Setakat tu saja luahan hati saya. Saya sakit kepala sebab assignment PJJ saya pun, haram tak buat lagi. Banyak sangat yang nak kena pikir. kalau ada option VSS, tolonglah offer kat saya. Saya nak tanam padi kat kampung saya.

Sekian, Terima Kasih.

3 comments:

  1. henpon hilang terus sambar henpon touchscreen!yoyoor kate beli enpon cap ayam!!

    ReplyDelete
  2. bersepahnye opis...ini ler kalau lelaki yg conker...

    ReplyDelete
  3. woih!
    hang keje kat mane skrang?
    lama no xdengar criter hang!
    nasib baik ade mende alah ni!

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...