Wednesday, January 13, 2010

1st Milestone



Mungkin ramai yang akan mengata, mengutuk dan bagi down semua bagai. Tapi setakat entry ini ditulis, berikut ialah Milestone pertama aku setakat ini. Semoga aku mendapat kekuatan untuk meneruskannya. (Dan aku sendiri rasa macam tak percaya aku dah lakukannya).

Kepada yang 'seangkatan' dengan aku, sila email aku di speedpsycho [at] gmail dot com untuk aku letak korang sebagai buddy list. Jangan lupa bagi tarikh berhenti, sebab aku boleh letak dalam database aku neh. Hehehehe...

Aku telah berusaha setengah mati untuk korbankan ke-machoan menggunakannya demi kesihatan diri dan mengikut hukum syarak (link). Anda bila lagi?

10 comments:

  1. Pada aku simple. Aku pernah "berehat" dari menggunakan rokok selama 2 tahun (hang mula kenai aku pun aku x isap rokok kan?) dan la ni aku isap balik.

    Pokok pangkal benda ni kena rilek2 je. Masa aku "berehat" dulu, aku tak pernah declare yang aku berhenti. Aku cuma cakap nak rilek2 dari isap rokok. Kawan2 paham pasal dorang x dengar dari mulut aku yang aku nak berenti so dugaan pun kurang.

    Skang aku isap balik pun pasal perkara2 yang berbangkit (hahaha). Pokok pangkal benda ni rilek2 cukup. Tak yah nak mind set nak berenti pasal hukum la, ekonomi la. Just niat "lillahitaala" dah mencukupi. Kalau hati dah xder nak merokok, dok dalam kilang rokok pun x goyang...

    ReplyDelete
  2. tahniah bro. lepas nih hisap benda lain plak. wakakaka

    ReplyDelete
  3. hoho..byk dugaan nak brenti ni...semangat mau kuat..

    ReplyDelete
  4. Bagus...bagus!! Nak buat benda baik ni memang banyak dugaan. Sabar je laaa....

    ReplyDelete
  5. sbg sorg yg berjaya berenti isap sigup (rokok) dan berjaya mengorbanan kemachoan stgh dekad yg lps... aku ingin mengucapkan 'berusahalah' (translate bulat2 dari perkataan gambatte/gambarre)

    lps ni mesti berat bdn hang naik, sbb bajet utk rokok semua dah lari pi makanan hahaha! wei aku nak mkn nasik kandaq abu (atau line clear)

    ReplyDelete
  6. ntaH LA beb...aku pun kejap bnti..pastu isap blk..hhuhu,,,,saelalu cmtu...

    ReplyDelete
  7. terima kasih kepada semua yang memberi sokongan! tq bro.

    Ijau..
    tu betul tu.. apa yang aku sedar, sejak sebulan ni, makan tengah hari aku semuanya makin sedap-sedap belaka.. Wakakkakaaka...... Nampak gaya aku kena cut cost balik untuk makanan dan amik gitar lain pulak. huhuhuhuuuuu

    ReplyDelete
  8. teruskan usaha, buleh mesti buleh punya,

    try kepit pengcungkil gigi ke...pun buleh nampak macho macam razor ramone huhuhu...

    (razor ramon = penggusti era 90 an)

    ReplyDelete
  9. Aku dulu isap rokok kuat br 1hari lbh 20btg. Lani br 8 bln hnti isap. Lani tringin nk isap blk tapi ingat ekonomi x stabil kn byk sabaq tu....
    Huhuhu

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...