Sunday, December 23, 2007

Wings @ Pesta Sungai Nibong, Penang

Setelah hampir 2 jam aku tersangkut di Penang Bridge, akhirnya aku sampai tepat pukul 8.55 di entrance Tapak Pesta Sg. Nibong. Sampai aja kat pesta, senior aku iaitu DJ Roslin (emcee pesta) pun datang borak ngan aku dan tak disangka-sangka pulak dia bawak aku jumpak in-person ngan Wings members (kecuali Joe sebab dia datang lambat). Aku pun tatau berapa lagu yang Wings main semalam, yang aku ingat, Ranggi Metropolis, Jerangkung Dalam Almari, Misteri Mimpi Syakilla, Semalam Yang Hangat dan 2-3 lagu apa ntah.



Akhirnya setelah 2 kali impian aku nak ke Planet Hollywood tengok showcase diaorang tak kesampaian, semalam tu macam dream come true pulak, dah tu, duduk melepak atas stage, sebeleh Joe pulak. Pergh puas gila aku!!!!! Masa memula tu, nampak macam ada technical glitch sikit bila joe mengadu kat crew diaorang yang sound system ada problem sikit, dan lepas problem tu fix, apa lagi... Naik syeikh la Joe goreng berapi-api gitar dia. Hehehheeh bukan senang nak tengok Joe goreng depan bijik mata.... dan jugak tengok dia tersilap tekan pedal, tersilap tekan string masa tengah goreng dan.... tengok dia berpeluh-peluh (sebab masa memula tu, kipas blower tu tak dihalakan kat dia, dihalakan kat aku!!!! Hahahahhahahaa)

Aku terkilan gila sebab aku tak bawak digital camera/camcorder, sebab aku budget nak tengok macam crowd lain, tapi rezeki yang tak disangka-sangka membuatkan aku berada atas stage (Heheheheheh TQ Bro DJ Roslin). Dan yang paling aku tension sebab aku susah payah bawak poster dari rumah, ingatkan nak suruh diaorang sign autograph sikit, tapi masa mula-mula aku duduk sebilik ngan Awie, Eddie ngan Black, Joe tak nampak batang hidung lagi pun... Dia datang jer, terus perform atas stage.


Kecewa punya pasal, aku sambar beli cap Wings logo gold tu dengan harga RM20.00 seketul, dan brader kat meja tu hadiahkan kat aku badge Wings satu (sebab dia kesian kat aku kot.... Wings tanak sign autograph aku). Hahhahahahaha. Malam tu jer aku dapat tengok konsert sebab hari-hari yang akan datang, dah semestinya aku sibuk ngan keja......

Lepas show jer, kami bertiga terus ke Batu Feringghi memancing dan dapat la ikan gelama 2-3 ekor, dan sekarang, tepat pukul 6.45 pagi, aku baru sampai rumah da!!!!

1 comment:

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...