Sunday, April 6, 2008

Minggu Perabih Duit


Aku start kursus pada 24/3/2008 sampai 2/4/2008, tapi aku sampai ke KL pada tengah hari Sabtu 22/3/2008. Sampai jer kat situ, benda 1st sekali yang aku buat apa lagi... makan la.............. Sesi makan sampai takleh bangun tu dihadiri oleh aku, Iskandar (Panglima73), Lin (Princess) dan Shidi (CDgtxx), semuanya geng-geng rockapak.org. Lepas makan tu jer, CD terus ajak dia ke studio MIM di Glenmarie, Shah Alam. Merasa jugak aku dengan equipment studio yang berharga ratusan ribu ringgit tu. Walaupun tak reti main sangat, tapi ter'cover' jugak bila main barang mahal. Wahahahahahhahahaha...















Kalau Steve Vai tengok aku main, confirm dia menangis... Menangis sebab aku berjaya menghancurkan reputasi gitar dia tu hah.. Wakakakka. Aku tau, kalau korang tengok balik video-video yang aku upload masa main kat studio ni, korang mesti terpegun dengan drumset dia kan? Oklah, aku menjawab sikit pertanyaan tu.... Drumset tu dulu milik Akira Jimbo (drummer Jepun) yang selalu buat show kat Malaysia, tapi ntah macam mana, dia malas bawak balik drumset tu balik ke Jepun, dan owner studio ni pun beli la drumset ni kat drummer tu melalui tokey Bentley (kalau tak silap) dengan harga lebih kurang RM40,000.00 (pun kalau tak silap). Terbeliak la bijik mata aku (dan korang semua) bila tengok konsert punya drumset ada dalam studio ni kan?













Lepas tu, mulalah aktiviti-aktivi gathering, tengok live band depan Bistro BB Plaza dan semuanya lah. Sempat jugak aku jumpak Apat and Wife (http://evildead78lair.blogspot.com/) dekat Kampung Baru (terima kasih banyak-banyak belanja aku makan). Alhamdulillah, masa tengok live band tu, aku dikhabarkan oleh Ramo yang band dia insya-Allah akan mengeluarkan album dalam pertengahan tahun ni dan kerja-kerja masuk studio sedang dijalankan ketika aku sedang menulis blog ni. Apa yang menariknya, band VISION ni akan menampilkan Omar (ex-guitarist Laksamana) sebagai Lead Guitarist band tersebut. Yang ni memang sure gempak.... Kalau nak tau macam mana style Omar Laksamana main sekarang, bolehla lepak depan Bistro BB Plaza dan tengok macam mana cara dia... Sure gempak especially solo-solonya yang tak berubah masa zaman Laksamana dulu. Tengok Live band ni, punyalah ramai, termasuk la ahli-ahli rockapak.org. yang rata-ratanya jenis kelawar macam aku. Hahhaahahhaha. Dan untuk pengetahuan semua, Lee Space (ex-drummer Def Gab c) pun sedang bermain dengan live band Omar ni di BB Plaza (group lain, bukan Vision). Cuma korang maafkanlah sikit permainan Lee Space tu, dah dekat 3 tahun tak main katanya.... (pepaham jerlahhhhhhhhhhhhhhh....)












Gathering yang boleh dikatakan last sekali ialah di Studio MIM. Di mana malam tu aku pi ushar band Headhunter practice dari pukul 8 malam sampai 3 pagi. Muahahahahahaha gila betul. Bawak lagu-lagu Loudness, Search, Steelheart, Kembara dan band-band rockapak yang lain. Dengan Tolyn (ex-guitarist Dayana 1993) sebagai sifu merangkap lead guitarist malam tu, aku betul-betul puas hati. Diajak main sekali pun aku tak berani. Hahhahahaha, yerlah, kejap rosak abis lagu-lagu malam tu.

Terima kasih aku kepada:

1. Iskandar dan Lin: yang bawak aku round KL, belanja makan
2. Apat n Wife: yang belanja aku makan
3. Tolyn Dayana: Yang sudi tukar gadjet aku yang rosak dan buat power splitter adapter.
4. Herman Sengsara: Yang bagi aku tips yang aku rasa 15 tahun lagi baru aku reti nak pakai.
5. Headhunter band: Yang sempoi gila...
5. Ramo: Bro memang gerek sehhhhhh..... Album nanti jangan lupa autograph kat saya
6. Omar Laksamana n band: Yang memang power siot.
7. Shidi n Uncle Big Boss @ MIM: Tq sebab bagi aku merasa equipment yang confirm aku takleh beli.
8. Razief n Radzi: tq for advices
9. Member-member http://rockapak.org/forum: Zen n gang, Uyyan- Wan- Huzai dan 2nd vocalist yang akutak ingat nama, tapi ingat nick dia r0ckstar (Headhunter), Tolyn (Dayana 1993), Herman Ramponising (Sengsara - Rock Unite), Bro razief and Radzi (anak Razief) dan Mr. Ramo dari band Vision.

P/s: Wahkahkah sikit pun aku tak cerita pasal kursus aku!!!!!!! Hahhaha kursus boring la bai.........

No comments:

Post a Comment

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...