Wednesday, December 17, 2008

Krisis Ekonomi Makin Terasa



Pembaca-pembaca aku mungkin pernah terbaca ulasan aku tentang guitar strings brand Alice ni. Bila aku tengok balik komen-komen diaorang kat situ, sememangnya aku akan senyum sorang-sorang.

Sebenarnya ulasan aku pada waktu tu hanya suka-suka, dan hanya nak mencuit kenangan guitarist-guitarist kampung yang kini banyak yang berjaya secara serius dalam bidang ni. Tak sangka pulak banyak yang komen balik kat aku melalui web, email, YM dan SMS.

Malam ni, aku beli lagi tali ni, 4th dan 5th string (haritu aku pakai tali kapok sebab kedai ni abis stok tali ni). Inlay covernya pun dah berubah, ala-ala metal abes kali ni, hahaha.

Memandangkan aku pun dah lama tak pergi jamming, aku buat keputusan untuk pakai aja tali cap ayam ni. Nak main kat rumah aja pun...

Sebenarnya, aku memang kena berjimat dah kali ni. Semuanya kerana gara-gara ramalan pakar ekonomi dalam dan luar negara yang menjangkakan akan berlaku kemelesetan tahun depan. Walaupun DS Najib asyik dok kata ekonomi ok, aku pulak kata K.O.!

Bekas kilang aku dulu asyik dok buang orang aja skarang ni, member-member yang kena keja shif ada yang dah kena keja normal. Abang sepupu aku yang hari-hari OT dah start kena freeze OT.

Walaupun minyak dah turun balik, tapi hampehnya harga barang tak pula turun-turun. Kalau dulu aku gelakkan member-member aku di KL kerana nasi sepinggan (lauk ayam sayur telur) harganya RM6.00, sekarang aku terpaksa menelan hakikat dekat Penang pun dah banyak kedai yang charge aku harga macam tu. Arghh brengsekkk.. Aku tertekan la macam ni.

Maka, aku akan lupakan kejap Ernie Balls Super Slinky favourite aku tu dan terpaksalah aku bertahan dengan apa saja yang aku ada dalam poket aku yang sentiasa kering ni.

No comments:

Post a Comment

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...