Monday, March 23, 2009

Dual Monitor


(klik untuk gambar lebih besar)

Salam. Kali ni aku ajar tutorial paling simple untuk kita yang mempunyai lebih dari satu monitor untuk kita buat macam kedai selalu buat tu.
Aku akan buat tutorial untuk graphic card nVidia.

cara: 2 Monitor
kelebihan: lebih besar view dia. Puas untuk DVD... tapi tengok jauh sikit ler...

1. Pastikan kad tu ada 2 output cable monitor (biasanya Analog dan Digital)
2. Analog output (RGA Cable) ke sebijik monitor dan digital output (DVI Cable) ke sebijik lagi monitor
3. Tak kisahlah yang mana satu nak buat primary monitor, ikut sesedap rasa.
4. Bukak control panel nVidia ni dan pilihla sesedap rasa. Selesai
5. Untuk makluman, bukan semua player support player Dualscreen merging ni, Windows Media Player pun kantoi... Untuk kes aku, aku pakai Cyberlink Power DVD. Untuk playback software yang support Dualview ni, sila google yerk...

2 comments:

  1. fuhh menarik jugak ni.
    nape tak beli je lcd monitor yg besar gabak tu. cocok je kat desktop. layan gile tgk utube ke movie ke.

    ReplyDelete
  2. tu la, cadang2 nak amik 24" monitor 2 bijik. hehehe

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...