Monday, May 4, 2009

Search Di Awan Biru Lagi...

Dah macam over rated pulak blog aku ni dengan cerita SEARCH. Tapi nak buat macam mana. realitinya, yang tu jerlah 2-3 hari ni punya topik perbualan.

1. Sepupu-sepupu aku asyik bersembang tentang konsert (padahal aku sorang je yang pergi)
2. Member-member yang tak pergi asyik dok sebut menyesal tak pergi
3. Yang excited nak tengok konsert kat Alor Setar pun ada! (dah cancel la woi!!!!)
4. Yang bergaduh dengan awek sebab asyik obsessed dengan benda ni pun ada.. Yerlah, yang ni aku! Aku la yang salah...

Apa-apa pun, aku nak kongsi dengan korang semua. Kenapa kali ni betul-betul SEARCH sudah kasi pecah...


Harian Metro


Utusan Malaysia


Ada nak kondem? Pikirlah sendiri kepada yang dah duduk dekat dengan Seberang Jaya, tapi tak pergi.. lepas tu menyesal....
Kedua-dua artikel ni adalah dalam segmen Dalam Negeri dan Setempat. Bukan dalam segmen Hiburan.

Got The Picture??



image snapped at Duniasearch.com

Update terbaru dari Dunia Search, satu pakej gempak telahpun diwar-warkan dalam web diaorang tadi. Jadi, for KIPAS SUSAH NAK MATI Search, grab this offer!!!!

Link untuk gambar-gambar konsert dan ulasan lain:
2. Konsert Search Di Awan Biru by Duniasearch Facebook - Koleksi Gambar Tour
3. Bro Yatt & Sis Nadia punya penangan - Hanya Rawk n Roll
4. Akhirnya, yang ditunggu sudah tiba. Update video dari bro Kamal, muzikrock.com:



Pelesit Kota - Havoc, cukup havoc...


Fantasia Bulan Madu - Nice Solo by Hillary


Isabella (kilat sambar menyambar tu!!)


Cukuplah update aku setakat ini tentang SEARCH. Kita tunggu blogger lain pulak cerita okes?
Akhir kata, aku harap-harap DVD konsert akan menyusul selepas ni.

Till Then,
Rock On \m/ \m/

18 comments:

  1. Bro,kat blog phewwitt ada yg komen sound tak memuaskan.. What say you brader? TQ. pocheit

    ReplyDelete
  2. Dah baca..

    Ntahlah, aku duduk belakang. Tengah-tengah. OK jer pun... Aku dah pernah experience berapa kali duduk depan-depan masa concert.. termasuk CROMOK.

    Nak headbang
    Nak naik syeikh

    memang tempatnya kat depan.
    Tapi, aku dah masuk fasa nak layan muzik konsert, sebab tu aku duduk belakang. Takder masalah. Crisp and Clear.

    Pendapat kedua aku:
    Hujan lebat gila time tu bro. Lebat nak mampus. Macam-macam boleh jadi dekat electrical/electronic components. Setakat sikit2 humming, buzzing. Biasalah kat aku.

    Open air concert pulak tu.

    apa-apapun, semua tu atas individu.
    Kalau perfectionist, memang semuanya takkan kena sejak dari memula masuk parking lagi bro, tempat yang free pun tetiba jadi RM2.00..

    pada aku, semua tu atas individu.
    dan yang penting, aku puas hati.

    ReplyDelete
  3. @Anonymous

    tambahan.

    bagus jugak ada komen macam tu.
    at least, crew Concert Tour wajib memperbaiki apa yang kurang untuk next venue. dan sepatutnya, untuk last venue di KL 1 Ogos nanti, kenalah perfect (kan dah kumpul pengalaman sepanjang tour)

    aku bukan orang yang tepat untuk dirujuk pasal concert technical punya hal ni, dan aku paham perasaan brader tu.. Jauh dia datang dari KL untuk tgk show Penang. Mesti expectation dia tinggi. RM38+Minyak+Tol+Makan+Telefon = pepaham jelah.

    anggap jelah ni 2 cents aku. Ada orang yang lebih layak untuk bersuara dan memberikan pendapat selain dari aku. Aku cuma....peminat biasa, orang biasa.

    ReplyDelete
  4. bila la video cd di awan biru ni nak rilis..aku nak beli

    ReplyDelete
  5. @liliyuli

    Hang sebagai orang JOHOR, wajib turun minggu ni dekat JB;

    Saturday, 9 May 2009
    Stadium Tertutup MBJB Johor Bharu

    Search buat konsert di JB adalah umpama sirih pulang ke ganggang.
    Tapi, kalau hang takleh layan rock keras, jangan risau.. Ballad rock pun aku bagi gerenti sedap bunyiknya.

    ReplyDelete
  6. petang karang wa baru nak cari tiket...tak sabo gua nak bangin..search kasi gegar itu stadium mbjb!!

    ReplyDelete
  7. Aku dengar habaq ni konsert terakhir Search.. Komen sikit??? kalo betul yg terakhir aku nak cari pengedar yg berdaftar.. kuikuikui..

    ReplyDelete
  8. Bro thanks for your 2 cents worth.. Overall wa tau lu mmg puas hati! Search mmg class bro! pocheit.

    ReplyDelete
  9. @acecece
    aku pun tunggu DVD keluar.penuh la almarirumah aku... nantikalau kawin, bini ngan mak mentua mestipotpetpotpet punya lah...

    @bro ajie
    beli jangan tak beli. berbaloi baloi...

    @amin
    ni amin mana ni? Kalau Amin TELEKOM. Cis, hang mana layan rock, hang kan layan NEW BOYZ dan TOMOKKKKKK.......
    kalau bukan Amin Telekom,
    ntahlah, kemungkinan tu ada, takpa kita biar jelah semua bro2 SEARCH do whatever they feel best to do.

    @pocheit
    Welkam bek bro!! RockOn!!!

    ReplyDelete
  10. gua dah beli...kat plaza angsana..sambar sehelai tshirt..dan berjaya racun membe utk beli sekali...

    td tercari2 gak kot2 ada design logo search tu....takder la plak...takpela...jengah kat booth kat stadium jela nt..manatau ada...

    ReplyDelete
  11. mus, aku seriously x senang duduk ni mus, terbakar, badan panas jer aku rasa nak pi kl konsert..gampang best gile sound dia..arghhh rugi giler..nt kalau pi kl insyaAllah aku folo..

    ReplyDelete
  12. kalo amin tu TELEKOM la dul.. Kita keje Telekom ni Celcom tak sponsor ka tiket dia?? komen sikit???

    ReplyDelete
  13. HANG SIKAT TEPI LA AMIN, MACAM MANA cELCOM NAK SPONSOR? HAR HAR HARRRRRRRR~

    ReplyDelete
  14. best baca review ko..ko memang very the excited fans of search la bro.. aku baca review ko tak sabar aku nak turun JB hahaha

    ReplyDelete
  15. thanks bro matakucing

    tapi takleh celen die-hard fans yang lain. SEARCH adalah sebab utama saya 'jatuh chenta' dengan Rock Klasik (dan seterusnya jadik salah seorang Sayap-Sayap Wings)

    banyak kaitannya tu, sembang satu hari tak habis. Kalau dengan die hard, sembang 28 tahun pun belum tentu habis. hohoho...

    ReplyDelete
  16. aku jeles. sekian. hahaahahhaa..

    ReplyDelete
  17. @sis SOL

    Mr Radin, orang kuat tour Search sendiripun komen kat blog sis, lagi mau jeles sama gua ker? hahha, ini tak adil.. hehehe

    kl kl kl kl jom kita ke KL!!!~

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...