Friday, August 21, 2009

Hari Itu Datang Lagi



Aku ke surau dengan beskal. Gelap gila malam tu. Tapi apa yang aku ingat... Semayang tarawih berakhir di kedai burger.

16 tahun kemudian..
Aku bersemangat nak pi tarawih malam ni. Tapi kerja ntahapapantah punya keja petang tadi buat semangat aku sikit pudar.

Tapi tadi sebelum Isyak, bos kata keja-keja PMW esok dibatalkan. Aku reply SMS bos dengan gelak besar dan diakhiri dengan ucapan tulus ikhlas Selamat Hari Raya.

Sekarang, aku kat kedai burger. Ada malaun mana ntah cilok kipas masjid, membuatkan jemaah berpeluh menunaikan ibadah. Dan hari itu datang lagi... Kompom mak aku satgi heran napa 8 rakaat laju sangat.

Selamat Berpuasa.

3 comments:

  1. huhuhu dengan cuaca sekarang ni
    buleh bygka dia punya panas!

    se-malam yang hangat!

    ReplyDelete
  2. oit speedrider, PMW dibatalkan ke?..boleh la gelak besar..td dah monyok mcm org period je..ekeke..
    slmt bercuti..slmt hari raya..

    aku ngah dgr lagu raya dah ni,syahdu btol

    ReplyDelete
  3. hahahhaa...klaka2!!

    ptt le laju 8 rakaat!

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...