Aku bujang.
Jadi, haritu masa semua family aku keluar balik kampung, dan masa tu pulak aku sengkek sangat, tak mampu makan kat luar, jadi aku buat benda ni.
Resepi: Nasi Goreng Flying V (pilih sendiri samada nak Gibson atau Sammick)
Bahan-bahan: Apa-apa aja yang ada dalam peti ais atau kabinet dapur.
Nasi putih malam semalam adalah pilihan utama. Kalau nasi putih panas, kompom tak jadi nasik goreng. Tapi sebelum goreng, gaul-gaulkanlah nasi tu dulu agar tak melekat.
Aku terjumpa hotdog dan chicken balls ni. Jadi, aku belasah jer masukkan dalam kuali.
Lepas tu, goreng sekali telur dalam kuali. Ikut style korang la nak buat macam manapun. Janji jangan telur tembelang/kemuruk sudah. Bayangkan mangga-mangga last korang nak makan, tapi termasuk telur busuk, padan muka korang langsung tak dapat makan.
Kali ni, aku tanak tipu korang macam resepi Mee Udang Bangsawan aku haritu. Hahahaha... Aku jujur kali ni ar....
Akhirnya, siaplah sudah Nasi Goreng Flying V dikelilingi oleh pick-pick guitar size jumbo. Asyik beb pekena sekali dengan Kopi Tongkat Ali.
Kesimpulan. Hampeh tak sedap langsung perasa ni. Carilah perasa lain.
p/s: Kalau dah lapar tu, apa pun aku sebat.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Anugerah
Semalam 21 Ogos 2026 Muhammad Qayyum hadir ke HAKA (Hari Anugerah Kecemerlangan Akademik) MRSM Balik Pulau. HAKA untuk MRSM ni buat untuk pe...
-
Laporan Kutujukan Khas Untuk Ayahanda Tercinta: Abu Bakar Bin Ahmad , serta Seluruh Bikers Malaysia Semoga Kita Memperoleh Manfaat Dari Cata...
-
Nampaknya, Suzuki berusaha keras untuk menjadi pesaing utama di pasaran Malaysia bagi tahun 2010. Setelah kedengaran ura-ura Modenas akan me...
-
Hari ini, genap 25 tahun PFS - Penang Free School menjadi Johan Ragbi MSSPP bawah 18 Tahun Pulau Pinang. Aku tak imbas semula ka...






oi sedapnya makan... cmana nak diet bro
ReplyDelete-poundcake
blog ko ni da cam blog masak2 lak..
ReplyDeletehahaha flying v!
ReplyDeleteleh makan bersama Rudolph Schenker...
selamat berpuasa speed!
cepat mampus ler kalo mcm ni... heheh
ReplyDelete