Monday, August 24, 2009

Kehadiran Puan-Puan Sri



1810 Hours
Mazlan menerima kunjungan puan-puan sri. Aku pulak tumpang sekaki untuk berbuka puasa. Tempat diterjah, Restoran Seri Pantai, Hammer Bay.
Komplot mengejut antara Aima dan Mazlan Acececececececece. Aima bawak office-matenya, Kamar. Aku? Muka tak malu, join sekaki. First time naik keta Sawi Savvy. Cilakak, rasa macam bawak keta racing, gear reverse sebelah kiri atas!!! Apa punya keta ni!!, Racing betul!!!!

1830 Hours
Pekejadahnya duduk kat kedai makan awal-awal. Mana boleh tahan. Bawak dua tetamu bershopping Jeruk Penang di Medan Suri. Tujuan utama... Mencari buah nau. Cilakak sekali lagi, pesal aku buka lampu, wiper belakang yang jalan!!!!?? Kamar, ko modified keta Sawi Savvy ko ker neh!!!

1900 Hours
Patah balik ke restoran. Acecece dah telan air liur. Aku pulak asyik dok pegang kotak rokok.
Aima? Asyik dok pegang henpon. Dok SMS sapa aku tak tauler..


1915 Hours
Makan mula sampai. Ces, Lan.. Diaorang konker sotong feveret kita.. Cepat curik balik!!!!



1931 Hours
Allahummakasumtu.. Wabi ka'a..
Encik Acecece terus ngap.. Hampeh punya Lan. Aku tak abes baca doa lagi neh!!!



1931-2000 Hours
Upacara melantak terus bersambung.
Meja sunyi sepi..... sehening air di kali.


Full set juadah berbuka.


Kailan Ikan Masin


Tomyam Campur


Sotong Goreng Tepung


Siakap Tiga Rasa


Pari Bakar

2005 Hours
Sessi Hikmat Hembusan Naga berapi oleh aku.



Aima? Semua dia bedal dan licinkan. Lapar sangat la tu. Aku ngan Encik Acecece sempat makan setengah pinggan aja, yang lain semua dia sapu.

2030 Hours
Balik, semayang maghrib. Acecece jadik imam. Apara Semayang Maghrib pukul 8.30!!!!


Dialog dalam hati yang aku dengar:
Aima
(dalam hati): "Wah, aku rasa ada bakat jadi isteri mithali nanti"
Acecece (dalam hati): Piiirahhhh!
Kamar (dalam hati): Sengal la bebudak neh!


2040 Hours
Mengantuk, nak balik...
Total damage = RM53.00
Rasa sedap atau tak? Biar orang jauh yang komplen kat sini nanti. Tengok komen dia. Gua taknak bias masakan-masakan Penang ni. Gua dah lali.

Aima and Kamar, terima kasih kerana menjenguk kami.
Dan seterusnya bagi aku peluang bawak keta yang sungguh racing sekali. Masuk race, kompom dapat No. 1 dari belakang... Tapi No. 1 satu dari segi save minyak.

11 comments:

  1. hah incik mazlan? puan sri? hah hah? me do know pong..

    ReplyDelete
  2. wah! lain pesen je mood gembira entry ni.
    jauhi maksiat brader.. respek skit bulan ramadhan ni.
    hahhahahahaa..!!

    *lan ada tapau puan sri wat balik?

    ReplyDelete
  3. wah...sedap2 lauk aku nengok.
    kailan ikan masin, nice.

    ReplyDelete
  4. lauk penang hehe best2 je ngk gambar tu

    ReplyDelete
  5. iyeahhh!!!!! aku kembali..kehkehkehkeh :P

    amboi..tak bley blah komen paiseh...ade nada nada jeles di situ..aku tau..hahahahhahhaha :P

    oit oit oit oit..amboi..aku plak yg makan banyak eh...kalau korang nak tau...budak² dua org neh melantak tak hengat dunia tau..siap tambah nasik lagik...kiteorg??? mestilah makan dan berenti sebelum kenyang....hehehhehe..kan kama kan :D

    lan tak padan ngan kuruih...abis melantak ngan mus..hehehhe..nnt arr aku hupdate...korang akan tgk betapa mereka ini makan byk...hehehhe :P

    mus n lan..thanks laaa bwk kiteorg berdua yang cun ini jenjalan kat penang...sungguh gua terharu beb!!!! lainkali bley buat total damage yg lebih besaq!!! hahaahhahahaa :P

    ReplyDelete
  6. oit.. mus, aku dtg hg ngan lan x bwk aku g makan pon.. ni x leh jadik ni..

    ReplyDelete
  7. pergh!.tak hengat punya laukk..

    ni betul2 berbuka ni....hahah


    selamat berpuasa bro...heh

    ReplyDelete
  8. alamak..sedapnye..naseb bek lg 5min nk bbuke!

    ReplyDelete
  9. aima ni macam gua kenal je... ini member zonaku kan...??

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...