Saturday, October 24, 2009

Modenas CT110


Ok, aku terus terang. Memang sekarang aku tengah usyar nak angkat motor baru. Tapi sementara tu buat sesiapa yang berhajat nak ambil motor baru, boleh try usyar MODENAS CT110.

Yang best pasal motor ni walaupun benda-benda lain teramatlah konvensional, usahasama dengan KAWASAKI tu perlu diberikan perhatian. Dan, buat sesiapa yang perasan, lampu belakang dia memang totally different than any kapchai on the road. Dah macam belalang tempur!

RRP:
RM 4,188.00 (electric starter)
RM 3,888.00 (kick starter)

Specs:

Engine
Type 4-stroke single cylinder SOHC
Bore X Stroke 53 x 50.6 mm
Displacement 111 cc
Compression Ratio 9:3
Carburetor Keihin PB18 x 1
Ignition System Magneto to CD1
Starting System Kick and Eletric Starter
Cooling System Air cooled
Lubrication Forced lubrication wet

Transmission
Type 4-SPEED ROTARY
Clutch Centrifugal and wet multiple disc
Primary Reduction Ratio 3.048 (64/21)
Final Reduction Ratio 3.0 (42/14)
Driving System Chain

Chassis
Type Pipe backbone
Front Suspension Telescopic fork
Rear Suspension Trailing swing arm suspension
Front Brake Disc 220 mm
Rear Brake Drum 110 mm

Electrical System
Battery 12 V 3 Ah





Sekarang, aku taktau lagi samada nak amik mana satu. Mungkin lambat sikit nak tukar moto. Tapi itu semua keinginan, bukan keperluan. Moto sekarang masih boleh pakai, cuma... Tak berapa laju... kuikuikui....

Untuk perbincangan lanjut, boleh tengok Malaysian Bikers Forum atau Forum CT Bikerz

5 comments:

  1. Belalang tempur?? huhuhu... Henshin!!!

    ReplyDelete
  2. Aku masih setia dgn LC aku...the best pada aku...ulang alik tempat kerja tanpa masaalah...Laju? boleh laaa... tapi tak selaju ZX6R idaman kalbu..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Aduhh..mane ada org pakai 110cc lagik..apara Modenas.. kuarlah 130 cc ka..150 cc ka..

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...