Thursday, November 19, 2009

Kenapa Aku Tak Boleh Jadi Boss

Semua orang bercita-cita untuk berjaya dalam bidang masing-masing. Aku pun bercita-cita macam tu jugak. Tapi masalahnya bila kerja aku dah melibatkan tahap supervisory yang membolehkan kenaikan pangkat.

Terus-terang aku katakan, walaupun aku adalah Old Frees, aku tiada ciri-ciri pemimpin yang bakal disegani. Lagipun, aku lebih suka bekerja sendiri dan aku sebenarnya tak suka nak mengarah-arahkan orang kecuali adik-adik aku (hahahah). Jadi, biarlah aku kerja dengan rezeki yang halal dan cukup untuk keperluan aku dan anak bini nanti sudahlah.

Sebelum staf-staf aku menilai aku, aku lebih suka menilai diri sendiri sebab-sebab aku tak boleh jadik boss:
  • Tak cekap
  • Tak terer
  • Tak reti nak pembuhong kaw-kaw
  • Tak reti jadi diktator
  • Tak dak karisma membodek
  • Pendidikan tak tinggi melangit
  • Cakap tak reti nak belit
  • Tak reti cover mulut
Kerja-kerja aku juga melibatkan banyak vendor yang datang buat kerja kat tempat aku. Kalau kes dulu (klik), vendor tu sampai merajuk hanya kerana aku sound direct kat dia dan untuk info, sampai hari ni dia tak datang balik habiskan kerja dia. Tapi aku tak peduli pun.

Kes terbaru pun sama jugak, tapi aku tak sound sebab dia dah blah awal. Tak reti nak tulis report log pulak tuh. Jadi.. Aku rasa, aku memang takkan boleh jadi seorang boss yang berkaliber. Semua ni internet yang ajar gua untuk jadi jahat macam ni.



Gua memang takkan boleh jadi boss!

------------------------------------------------
1 Hari 1 Entry Blog Marathon
entry #25/30
------------------------------------------------

7 comments:

  1. xbleh jd boss kalu... jd assistant boss (jgn jd ass boss) hahaha...

    ReplyDelete
  2. hehehe~~ ko ingt besh jadik bos ni?
    aku sendri pon da brenti jadik bos~~

    sekarang kuli je..
    hahaha~~
    tak kusut masai otak aku

    ReplyDelete
  3. Boss?? Bosan buleh la...huhuhuu

    ReplyDelete
  4. skid, boss MT-2 dia punya distortions keras dan berat hahaha... xpun boss GT-10 lg kikis duit (lari tajuk)

    ReplyDelete
  5. Sapa kata tak boleh. Aku rasa boleh.

    ReplyDelete
  6. kau bukak syarikat sendiri
    kau jadi boss!
    Amacam boleh?

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...