Wednesday, January 6, 2010

Petronas Oh Petronas!

Kali ni, aku mengerti kenapa ramai sangat orang yang marahkan Petronas. Secara jujurnya, semasa Ride Solo Satu Malaya (RSSM) haritu, di Terengganu, rata-rata stesyen minyak Petronas tidak menjual petrol Ron 97.

Hah, jangan terkejut pulak... Di negeri yang Petronas tengah giat menggali, tiada RON 97.
Percayalah.

Ingat tak dulu aku pernah buat satu entry tentang Valentino Rossi dan merchandise-nya tu kan? Klik sini kalau nak tau. Nampaknya, aku hanya mampu menelan air liur untuk membelinya, harga memang gila babi punya mahal. Aku selaku orang kampung, tak mampu nak membelinya.... Petronas oh Petronas, kenapa engkau buat begini pada Rakyat Malaysia?




Tengok harga la... Kalau tak percaya, masuklah http://www.petmosestore.com/.
BEST kan harganya?

7 comments:

  1. Mus

    Ada version local! RM 15 aje :-)

    Lukman

    ReplyDelete
  2. @bang Lukman..

    Saya dah ada.. hehehehehehe

    ReplyDelete
  3. sbb tu aku suka isi kat "stesen cap kerang"... snbrnya RON95 ni cover-up story utk harga minyak naik, btl x? klu dah biasa guna RON97 tiba2 guna RON95 mesti terasa samtingrong

    ReplyDelete
  4. aku rasa kat jb pun majoriti stesen petronas tak jual RON97..tak pernah nampak pun..

    ReplyDelete
  5. ron95/97 dah tentunya perbezaan ron tu....

    ada kereta yang boleh terima ron91.
    apesal tak buat ron91 terus ar?

    satu liter rm0.60, aku pun nak!!!

    ReplyDelete
  6. jb, pontian, muor...petronas takde ron 97.

    gua pun isi cap kerang...

    ReplyDelete
  7. apa yang saya cari, terima kasih

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...