Friday, January 8, 2010

Bila Megat ACAB Masuk Mastika



Aku rasa aku tak perlu bercerita panjang pasal A.C.A.B. Namun penampilan Megat berserban sambil pegang Les Paul ni betul-betul menarik perhatian aku untuk menyambar Mastika keluaran bulan bila entah ni. Aku masih ingat bila dulu ACAB dikecam kerana cuba memasuki pasaran mainstream. Dan, apa nak dikata, pengaruh ACAB sebenarnya mengalahkan Hujan, Bunkface dan band-band lain yang ntahapapapa pada waktu sekarang ni.  Dari ACAB menjadi The ACAB, aku pun sebenarnya tak paham dengan masalah apa yang melanda ACAB sehingga membantutkan band pelopor genre skinhead di Malaysia ni sepi seribu bahasa sekarang.

Apa-apapun, kepada mereka yang terlepas story dalam Mastika bulan tu, bolehla refer artikel dari Mastika ni, klik untuk paparan lebih besar. (rasa macam lawak pun ada cara reporter ni tulis)


 
 
 
 
 

Penggunaan Ana-Ente dah nak jadi macam Akhil Hayy Rawa D'Riyadh.. Apa-apapun, gua harap.. Megat, semoga Nur Allah yang lu dah terima jangan dipersiakan. Kalau kawin, jangan senang-senang cerai-berai ar.... oooops!!!

4 comments:

  1. muzik rock + dakwah, xramai yg guna formula ni dan ada yg xdpt nak terima. tp formula ni ramli sarip dah lama guna

    aku rasa klu lagu rabbani 'pergi tak kembali' guna suara garau2 sket, tmbh lg distortion full gain... mcm lagu death metal da~

    pergi tak kembali = kematian = death (duh~)

    ReplyDelete
  2. entahlah..dah dia dah mula sedar alhamdullillah.....tapi jangan jadikan agama untuk raih simpati dalam industri muzik...maklum lah dari skinhead dan berubah dengan berserban...

    ReplyDelete
  3. mastika aku cuma flip2 kat kedai je..
    hidayah, ah ni aku beli haha

    ReplyDelete
  4. ana ente tu harap2 tak jadi macam akill hayy..at once, i do respect him but after denying his affair with waheeda, and at last get married just right after divorce..he's no longer deserve my respect.
    hopefully megat tak jd camtu lah kut.

    acab ni punk, tak diterima sebab zaman tu budaya kuning dan bila sebut punk je, terus ingat rambut cacak2 mop lantai..walhal takde kaitan pon ngan musik.

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...