Saturday, June 24, 2023

Mimpi Ngeri Collector

Hari ni aku ada ubah barang-barang dari tingkat bawah naik ke man cave aku; audio room.

Masa nak susun-susun barang tu, aku ada perasan benda 'off' sikit dekat LP-LP yang aku bawak naik. Aku perasan macam ada kulat/lumut. Ah sudah, bila tengok betul-betul, lebih kurang dalam 10 LP kantoi bahagian bawah bekas kena air. Ni semua punca dari bumbung bocor la ni haritu kat bilik bawah. Aku tak perasan rupanya bocor tu air meleleh sampai ke lantai dan semua LP aku ada kat lantai tu.

Antara LP yang terkesan adalah Best Of Wings ni dan Ella USA. Habis barai cover LP dia. Rekod tu ok boleh main. Yang tak tahan, Yngwie Malmsteen - Blue Lightning yang dalam shrinkwrap pun rosak sebab ada lubang dekat shrinkwrap tu. Salah satu lagi ACDC Power Up ada kena juga tapi yang ni tak terkesan sangat.

Alang-alang tengah membuka, aku buka kejap boxset CD Scorpions, Return To Forever. Alahai abis USB drive dia ni sebab material dari getah. Melekit-lekit jadinya sebab lama dalam kotak tu. Adoilaaa..... Tak guna simpan sebab akhirnya dia makan diri, self destruct sebab tak pakai. Rasa terkelu juga bila tengok barang-barang kesayangan ni rosak. Mula-mula agak nak panic attack, tapi berjaya tenangkan diri dengan; semua benda ni dunia ja dan pasti akan berakhir termasuk aku sendiri yang bila-bila masa ja boleh mati.

Haaaa dia punya tarbiah dekat diri sendiri tu sampai terus tak jadi nak frust melampau sebab barang rosak. Insaf terus.

3 comments:

  1. teringat zaman bujang dulu (2010) drive balik Bintulu dari Sibu naik Imago aku, terlanggar lubang jalan, maka melompatlah Cola McD dari cup holder tumpah terkena beberapa CD yang betul-betul belakang cup holder (siapa pernah drive Kelisa/Kenari/Kancil akan faham) memang kembanglah inlay kena air...

    ReplyDelete
  2. Ko kena cepat2 pindah rumah la… so benda2 koleksi ni hari2 boleh belek… lebih terjaga…haha..

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...