Wednesday, September 27, 2023

Food Reviewer atau Promoter?


Pada pendapat aku, Jalan-Jalan Cari Makan yang disiarkan di TV3 dulu adalah bentuk review yang agak genuine sebelum zaman penghujungnya.


Dalam 2-3 tahun kebelakangan ni, food reviewer mula muncul di Facebook dan Instagram. Masa mula-mula nampak macam review jujur, tapi akhirnya trend yang bermula di Instagram ni, bertukar menjadi satu business yang menguntungkan food reviewer ni. 


Dan akhirnya aku rasa ramai orang dah boleh agak skrip yang akan digunakan oleh food reviewer ni. Aku rasa, Food Promoter lebih tepat.

2 comments:

  1. ah~ aku rindu suasana makan nasik kandaq kat gerai macam ni

    lepaih ni hang try jadi mukbang-ers pula 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai camni orang luar Penang tak suka sangat masuk sebab

      1. Tak glemer
      2. Tak viral
      3. Buruk

      Delete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...