Saturday, April 20, 2024

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya saiz rasaksa tiada waktu ini. Diskriminasi saiz atau kilang tak cukup kain untuk buat saiz besar. Terasa ralat tak dapat support kawan-kawan yang tengah push jenama ni untuk naik.

Masa berlalu saban tahun, masih tiada saiz, sampailah musim raya 2024, ada promo last minute seminggu sebelum raya, Hombre keluarkan Kurta lengan pendek. Berkaca mata melihat saiz 5XL ada. Maksudnya dah ada saiz kali ni. Rupanya sales underground dah berjalan sebelum di war-warkan untuk test kocakan air di permukaan. Aku PM sang promoter/founder? (aku samar-samar sebenarnya ni company siapa) dan keluarlah saiz chart. Aku disuruh ambil 3XL sebab katanya saiz ni besar betul. Ok lah aku ikut. Sekali Ninja van lambat sampai, baju ni raya ke-3 baru sampai..... Sekali test masya-Allah... 3XL ni rupanya Slim Fit! Aku tengok cermin, Masya-Allah tak lalu nya.... 🤣

Lalu aku PM web tanya boleh tukar tak, aku minta nak saiz paling besar (up 2 saiz) dan Alhamdulillah akhirnya ada la sikit-sikit macam Tailor Cut punya saiz. Lain kali pengajarannya takleh tanya geng yang pakai Slim Fit untuk saiz kita. 🤣

Akhirnya, dapatla peluang beli dari Fdaus Ahmad , bolehla potong senarai list support member yang tertunggak sejak 2018. 😝

1 comment:

  1. jangan percaya dengan ukuran yang guna XL-nXL untuk kita-kita yang bersaiz gergasi, lebih baik minta ukuran tetap dalam inci/cm

    kalau aku, rujukan adalah ukuran pit-to-pit, senang Mrs. nak belikan baju sedondon

    #shramzb2024

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...