Saturday, March 21, 2009

Station Cafe Big A



Kenapa namanya Big A? Tokei dia nama Ahmad ker, Ah Peng? Aku ke sini setelah menerima cabaran daripada bapak aku sendiri. Hahahah.



Aku balik jer keja, aku singgah terus ke sini. Dengan RM15.00 dalam poket, aku nekad nak singgah. Kedai ni, berkonsepkan kopitiam. Yang best, tak lain dan tak bukan... Sebab ada WiFi. Ada ker patut ayah aku kata aku datang sini ngan Nurul? Erm, hajat tu memang nak bawak dia, tapi nak buat macam mana... Merajuk sakan dia ngan aku sebab aku mungkir janji ngan dia pasal kes memancing haritu.. dan jugak kes-kes lain yang aku pun tak ingat.



Takper, aku sorang jer. Belasah!! Macam tak biasa pulak kan makan sorang-sorang kat kedai? Senarai makanan dia nampaknya lebih kurang sama dengan kopitiam-kopitiam lain. Ada Local Cuisine dan ada jugak Western Oriented Cuisine. Memandangkan ni first time aku ke sini, maka aku akan buat test dulu.. aku amik jer makanan yang murah - Fried Koey Teow berharga RM4.50. Tapi mahal pulak air dia. Iced Mocha yang aku amik ni harganya RM3.50. Kalau ada Teh Ais, memang yang tuler akan ku amik, tapi nak buat macam mana.. memang takder. Mungkin Indocafe ialah sponsor terbesar kedai ni sebab banyak gambar Indocafe kat sini, signboard dia pun ada gambar Indocafe.

Kesimpulannya, jalan-jalan cari makan kali ni memutuskan trip kali ni tak sedapppppppppp... Dan seterusnya satu SMS yang menyatakan aku dah kena 'tiaw' ngan ayah aku pun telah dihantar. Hahahahahahaha
Lain kali, aku nak test western food dia pulak.

Updated 4.16 PM:



Aku order pulak Iced Cappucino sebab terlajak duduk pulak kat sini sebab layan WiFi. Hahahah.
Untuk makluman penganggur-penganggur yang memiliki Ijazah. Anda boleh melayari GEMS untuk menjalani latihan dan seterusnya diberikan elaun. Terima kasih kepada sahabat saya, Dr Novandri Hasan Basri untuk info ni.

Okaylah, dah nak masuk waktu Asar, aku balik dulu.

5 comments:

  1. iced mocha 3.50 tu kira murah le kalo nak banding ko minum kat kafe lain...standard la hargenye minum pon kat kopitiam de wifi lak tu..len le kalo minum kat mapley..huhuhu

    ReplyDelete
  2. wahh..menarik2..
    dengar cite kopitiam kat subang tu tak halal? betul ke.

    ReplyDelete
  3. aku ni senang jer, masuk kat kaunter, tengok ada sijil Jakim, ada pekerja Melyu Islam.. belasah jer... was-was kang jatuh haram pulak.

    ReplyDelete
  4. waaa.... survey habis ko!!!
    kat same ade la tea ais!!
    makanan kat sana sedap jugak!!
    servis bagus!!!
    ko nak cuba westerd plak lepas ni kan??
    ko cuba grilled butter fish!!
    dan yang paling best kat sana dia punya king burger!!!!
    waa!!!1
    memang sedap!!!!!!
    harga berpatutan!!!!
    fried kuey teow kat sana ikut tak stabil sikit!!
    kadang sedap kadang tak sedap!!!!
    nasib ko ari tu malam kot!!!

    ReplyDelete
  5. tq anonymous..

    nanti aku pi try minum teh ais pulak

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...