Monday, May 25, 2009

Susah Betul!



Tak pukul, kata tak ajar anak.
Dah pukul, kena dakwa pulak.

Dalam paper pulak, ada pembaca (ibu bapa) buat surat tak puas hati sebab ada madrasah tahfiz yang rotan pelajar.

Tak paham betul aku dengan rakyat Malaysia sekarang. Semuanya tak kena.

Aku rasa, nanti pepatah Melayu - sayangkan anak, tangan-tangankan takkan wujud lagi. Aku takleh lupa, dulu masa darjah dua, aku tak siap keja sekolah, sepupu aku kurung aku luar rumah, dalam hutan nipah! Esok tu, terus jadi pandai! Hahahahaha (untuk taraf budak darjah dua la)

5 comments:

  1. aku tak tgk berita mlm td..cam ner citer dia..apsal bapak tu rotan anak pastu kene dakwa pulak? isshhh

    ReplyDelete
  2. Aku ingatkan ada entry baru pasal review Angel & Demons..huhuhu

    ReplyDelete
  3. tu la..beza betul dgn zaman aku dulu...dulu kalo kena rotan kat sekolah..balik kalo ngadu..mau kena sesah aku dgn abah ...

    laa..ni baru kena rotan skit, parent plak yg ngamuk....

    manjakan sgt anak pun tak bagus....huh

    ReplyDelete
  4. @paiseh
    wakakak~

    @matakucing
    sebenarnya pasangan individu India tu. dia rotan anak dia depan cikgu sekolah sampai berdarah. mungkin cikgu atau official sekolah yang repot

    @zan
    aku dah tengok Angels & Demon, tapi Christianity elements melampau2. Aku malas nak review. Da Vinci Code ok lagi.

    @ajie
    yer, tapi tatau la kes kelmarin tu, bapak budak tu rotan sampai mcm mana.... Tapi at least, rotan jer pun.. bukan batang kayu...

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...