Sunday, October 11, 2009

Pemenang Speed Contest

Pertama sekali, aku nak mintak maaf banyak-banyak sebab contest yang aku buat kelmarin kelam-kabut sikit. Nama pun Speed Contest, menggelabah nak taip la dari henfon.

Mengikut kronologi, Chaun Penang dah menjawap dengan betul iaitu menyebut nama Awie, tetapi apakan daya, Abang Besi telah menjawap dengan lebih tepat dengan memberikan nama penuh, band dan nama commercialnya iaitu Awie. (kalau betul Bruce Dickinson kena tangkap kat Malaysia, boleh gegar ni.. wakakakak)

Tapi dengan semangat yang rock, Abang Besi telah memberikan laluan kepada Chaun memandangkan hadiah yang sama gua telah bagi kat Abang Besi dulu. TQ Abang Besi. Shahrul, nanti aku bagi benda tu kat hang, tahniah (lain kali jawapla betul-betul!)

So, pengajaran yang aku dapat - lain kali kena buat rules and regulation yang lebih strict. (hehehe) - Nantikan contest berikutnya. Kalau nak info yang lebih cepat, kalau ada facebook tu... Join la page tu sebab aku selalu buat announcement kat situ.

----------------------------------------------------

Berkaitan dengan artikel, Harian Metro telah mengeluarkan artikel pada hari Sabtu 10/10/2010 tanpa menyebut nama yang terlibat dan di bahagian yang tersorok, manakala Kosmo! telah mengeluarkan artikel tersebut di ruangan frontpage! Jadi, sesiapa yang rajin baca paper sampai 2-3 Jenis, memang beruntung la kalau dapat info ni.

In my personal views, Awie telah menerima macam-macam dugaan sejak dia masuk balik Wings. Daripada kes PEKIDA, Perkahwinan, penceraian dan sebagainya lagi termasuk kes gaduh. Apa-apa pun, semua ni masih dalam siasatan polis dan belum terbukti lagi dia bersalah. So, let the justice decide la in this case. Persepsi orang pun macam-macam, abaikan dulu.

Dengan vokalnya yang semakin lama semakin baik (terutamanya di Konsert Sinar FM dan baru-baru ni di Showcase Hard Rock Cafe), sayang sekali kalau semua ni mencalarkan kariernya. Apa-apa pun, gua harap semuanya wil be fine and WINGS akan terus melebarkan sayapnya.

5 comments:

  1. x sangka awie nampak setua tuh.hee

    ReplyDelete
  2. Arrggghh..Aku terlepas nak masuk peraduan ni.. hampeh btl la..

    ReplyDelete
  3. hehehe,..tkpe..rock mesti bg laluan kt org lain pulak...hahaha...

    bruce dickinson tegar ah!beliau kene tgkap masa isap dam blkg stge konsert num of the beast...kah kah kah!!!(tipu je!)hehehe...

    ape2 pon...brader speedrider mmg rocker abih !!!cheers!

    ReplyDelete
  4. Weh, artikel ni pun da dlm Berita Harian Sabtu. Aku misslooked walupun aku beli paper tu,hehehe... Complete ngan gbr Awie.
    *note to Abg Besi; Sempoi!!!

    ReplyDelete
  5. asal gaduh je ade je muka yg sama...sape la ahli sayap2 wings tu..tegor la cket mamat ni..hahaha

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...