Wednesday, October 14, 2009

Samosa Mutant



Brader ni dengan tanpa segan silunya dan begitu sporting melayan kerenah aku untuk mengambil gambar, jadi inilah keadaan gerainya yang penuh dengan kuih-kuih untuk sarapan pagi dan petang.



Terletak di persimpangan Queens Street, atau lebih dikenali di Penang dengan gelaran Little India. Gerai ini beroperasi daripada waktu pagi sampai petang. Jadi, bolehla tengok mat-mat saleh ataupun awek-awek Jepun yang memang cun melayan makanan yang rata-rata berasaskan kari. kalau nasib baik, bolehla makan sekali ngan chicks Jepun yang memang sporting abes. Konnichiwa umba-ten, kimi ga ichiban daisuki na hito! Har-har har........



Untuk review makan pagi aku kali ni, samosa ni memang mutant abes. Kebiasaannya, kulit samosa berasaskan kulit popia, tapi yang sini punya berasaskan tepung yang sama digunakan untuk karipap. Contohnya, samosa ayam ni, sememangnya ada seketul ayam tanpa tulang dan ubi kentangnya pun memang padat dan basah! Ada jugak isi-isi lain seperti sotong, daging dan tuna. Tapi hari ni sempat rasa ayam saja, memang sedap dan berbaloi!!!

Rasanya memang sedap kalau beli dan lepak kat gerai minum sebelah sambil layan awek Jerman, Jepun, Holand, UK etc. dan kemudian buat dosa mata. Kena pakai penutup mata kalau makan kat sini... (untuk yang berbini)

10 comments:

  1. Makan sambil menjamu pemandangan memang best!!

    ReplyDelete
  2. salah satu sebab untuk gua fly pi Penang ni!!

    ReplyDelete
  3. wahh..dh lame x blk penang!
    adeh..

    ~salam tuan blog.. :P

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...abg besi dh tiada lagi di dunia bloggers,namun abgbesi ttp merindui awk semua..okies,jgn kecoh2,HIDUP MESTI TERUS!

    ReplyDelete
  5. Wah..Aku kene gi penang gak ni..Betul ka sedap.. Mus, Samosa Itik ada tak?

    ReplyDelete
  6. arr.. tak terlayan aku nak jawap ni... semua jawapan ada di gambar. mekacih...

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...