Monday, August 7, 2023

Kelas Demokrasi - Rakyat Adalah Boss oleh Fahmi Reza

Siapa kat Facebook ni tak kenal dengan Fahmi Reza maksudnya dia memang tak ambil port langsung pasal politik kat Malaysia ni. Aku boleh simpulkan benda tu saja.

Enamel pin "Kelas Demokrasi" ni aku beli dari Fahmi Reza sendiri dari FB dia. Minggu ni adalah minggu terakhir sebelum Pilihanraya Negeri. Fahmi waktu PRU-14 yang lepas sudah giat mengadakan siri Kelas Demokrasi di platform Tik Tok dan untuk PRN kali ni, dia banyak membuat siri Kelas Demokrasi secara fizikal di tempat-tempat terpilih.

Kelas Demokrasi yang Fahmi Reza buat ni pada aku sangat berfaedah, neutral dan bermanfaat. Walaupun pandangan politikal Fahmi dan aku bagai langit dengan bumi, aku tak dapat menafikan Kelas Demokrasi tersebut sangat neutral dan orang putih selalu kata; educational purpose.

Aku tak peduli, enamel pin ni aku rasa cantik dan aku perlu beli buat koleksi. Kelas Demokrasi tu sangat sesuai untuk mereka yang tak faham sistem demokrasi negara kita ni berjalan macam mana, Fahmi Reza ajar memang guna bahasa orang kebanyakan atau laymen term. Bolehla cari di TikTok.

No comments:

Post a Comment

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...