Wednesday, November 15, 2023

Peram

Nasi kandar ni selain dari old school dan new school, dia ada satu lagi iaitu mazhab.

Mazhab makan kedai
Mazhab peram bungkus

Yang mazhab peram bungkus ni dia ada dua; satu memang dia bungkus/tapau dan makan di mana-mana. Satu lagi ni dia memang nak peram sebab nak sebatikan kuah tu dengan nasi. Atau kadang-kadang orang panggil Nasi Kandar Bantal.

Sesetengah Geng Peram ni dia lain macam sikit perginya. Aku ni tak prefer peram, tapi raikan saja sebab ada setengah keadaan aku tapau tu memang terpaksa peram sebab perjalanan jauh atau naik memancing. Dalam group, mazhab peram ni kalau boleh dia nak betul kat dia. Hujahnya cuma peram ni saja yang boleh menaikkan rasa sejati nasi kandar tu.

Payah geng ni kalau nak layan. Aku yang all rounder pun geleng kepala kalau jumpa puak ni. Kenapa nak paksa orang lain peram nasik kandaq tu ikut hang kalau orang tu tak suka. Hang nak peram, hang peram la sapa pun tak kata apa aih.

Harini aku tapau nasik aku terpaksa peram sebab aku nak tulis post ni.

Real real real....

1 comment:

  1. "han... tu"

    aku kalau ikutkan djaman dulu, memang boleh masuk mazhab peram, amat jarang2 makan kat kedai

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...