Wednesday, May 20, 2009

Tapau Menapau



Hari ni, adalah hari pertama aku join majlis jamuan perpisahan unit yang aku baru join ni. Ramai jugak yang hadir, dalam 40 orang. Aku memang segan nak duduk depan-depan ni. Jadi aku pun duduk belakang-belakang la. Maka, reputasi aku sebagai backbenchers memang belum tercalar sejak zaman sekolah rendah lagi.



Reputasi sebagai backbenchers dan orang yang paling awal makan... Masih maintain. Sementara si Lan sibuk buat public speaking kat depan, aku ngan otai-otai lama dah siap pegang pinggan kat belakang. Ape punya turrr la si Lan ni bagi ucapan sebijik ikut skrip. Har har harrrr.... Aku pun tatau la apa yang Lan ngan bos-bos lain dok menyanyi rap kat depan tu, sebab aku dah sibuk nak belasah orang kat belakang.



Maka selepas tu, sessi membelasah beramai-ramai pun berlaku. Sunyi sepi satu bangunan sebab sedang sibuk membelasah tak hengat dunia.



Maaf; perhatian ibu bapa adalah digalakkan untuk imej di atas. Itulah perasaannya bila perut dah mengeluarkan bunyi keroncong. Harap Maaf, siaran terganggu sebentar untuk memulihkan imej di skrin monitor anda.



Akhirnya usaha Lan menyanyi rap ikut skrip tadi membuahkan hasil. Dia telah memenangi hadiah utama iaitu 'menapau untuk makan malam' tajaan Makcik Salbiah & Co.

Sekian laporan hari ini.

6 comments:

  1. asik muke lan je ko taruk..pic afad maner..huhu

    ReplyDelete
  2. afad belum bagi kebenaran untuk di'interframe'kan. Lan ngan aku memang mamat interframe. hahahahha

    ReplyDelete
  3. lan nyanyi rap ikut skrip? hahaha!

    ReplyDelete
  4. untuk gua takde tapau skali ke brader???

    ReplyDelete
  5. huish, mcm muka gila seks..bahaya tul..1st time ever aku jd emcee..40org ramai lo..

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...