Tuesday, November 24, 2009

Cabaran 30 Hari Tamat!



Penantian adalah satu penyeksaan. Betul gua tak tipu.
Sepanjang gua dengan anjuran 1 Hari 1 Entry Blog Marathon Abang Ben Krenmaut ni, otak rasa macam nak meletup ja rasanya!

Hari ni gua nak lepas rasa lega gua sebab dapat sahut cabaran ni. Walaupun entry-entry masa gua sakit teruk tu sedikit mengganggu konsentrasi gua untuk berblog, alhamdulillah gua dapat betulkan nawaitu gua untuk berblogging iaitu:
  • Cerita pasal diri sendiri
  • Review Makanan
  • Review Motor
  • Review Music
  • Review Buku
  • Review Masalah Kesihatan
  • Review Pasal OSH
  • Isu alma-matter gua yang dipolitikkan
Daripada gua dok merepek tak tentu hala, gua harap ada info-info terselit dalam setiap entry gua untuk tatapan lu orang semua.

Jadi, entry harini adalah semata-mata untuk perkara No. 5 dalam 1 Hari 1 Entry Blog Marathon iaitu:
  • 5. Pemenang akan merasa bangga sebab berjaya buat 1 entry = 1 hari selama 30 hari. Lepas tu boleh rasa takjub/riak pada orang ramai. Peng'kalah' akan merasa rendah diri dan perlahan-lahan mengundur diri dari arena memblogging.
Ya. Itulah tujuan aku. Kah Kah Kah.......
Sepanjang pemerhatian aku, dalam list cabaran ni:
  • hanya 4 blogger selain aku yang mengikut syarat-syarat Abang Ben iaitu meletakkan backlink (pada entry, bukan widget). Yang lain-lain? Entah!
  • hanya 2 blogger selain aku yang meletakkan blogroll participant 1 Hari 1 Entry
  • hanya berapa kerat blogger yang mengikut syarat paling kritikal iaitu meletakkan entry label sebagai 1hari=1entry=1Malaysia.
  • itu saja aku perhatikan...
Terpikir jugak aku, kalau dah experienced blogger yang ada dalam list ni pun takleh ikut arahan tuan rumah cabaran, macam mana la nanti aku nak anjurkan pertandingan Speed Contest 2 tahun depan? Lumut pun dah kelam kabut dengan contest yang dia anjur, aku pulak nanti macam mana?

Aku rasa, satu jerlah... STRICT 100%.

Daripada entry macam ni jugak, baru aku tau betapa susahnya wartawan nak dapatkan info untuk assignment diaorang tetambah kalau melibatkan fakta (tolak wartawan yang auta dan hampeh).

Terima kasih pada Abang Ben Krenmaut kerana menganjurkan cabaran yang hebat ni.
Sumpah aku takmau buat dah!!!!

Hahahahahah

------------------------------------------------
1 Hari 1 Entry Blog Marathon
entry #30/30
------------------------------------------------

4 comments:

  1. ya tahniah! tahniah!... kita dah berjaya munuju puncak (wlupun hang kat blkg aku hehehehe) jom nyanyi sama2 lagu menuju puncak. aku lupa nak stressed-out perkara (5) dlm undang2 abg ben tu dlm post #30 aku haritu... hahaha, takjub! riak!

    (G1X aku kompom hang xnak beli ka?)

    ReplyDelete
  2. Tahniah tahniah!
    bila speedrider nak buka gelanggang?
    nenek masuk nama!

    ReplyDelete
  3. hahaha~~
    dapat hadiah ape lor?
    haha~
    mesti abg ben belikan ko mini bike kan?
    beshnyer2~~~

    ReplyDelete
  4. Tahniah dengan kembang hidung!!

    ReplyDelete

Baju Raya 2024

HOMBRE ni kalau tak silap aku first sekali ditubuhkan pada 2018. Waktu ni aku amat memerlukan pakaian pejabat. Tapi malangnya sa...